Wednesday, August 19, 2009

asyik post english jek melayu plak r...shisha...



aku mmg suke shisha kdg2 seminggu 3 kali ... klu bleh nak shisha je hari-hari.. ade byk perise shisha spai x tertulis.. nih antaranye oren epal plum sweet melon melon ceri vanilla dan sebagainye...first time aku isap prise sweet melon... sejak tu aku mule gian ngan isap shisha bes wooo..bese la first time kan...pastu aku rase boring...ade la dlm setahun aku x isap...pastu aku isap balik atas desakan member sejenis dan terus gian semula... tp tahukah anda shisha ade keburukannye....

  • Sape yg isap shisha tanpa henti selama 45 minit akan mengumpul 36kali tar,15 kali karbon monoksida dan 70 peratus berbanding daripada sebatang rokok(jgn benti shisha pastu isap rokok lak)..
  • Paip yg kite kongsi boleh menyebarkan penyakit terutama kepada yg isap basah..hish geli aku..
  • Arang yg kite gne tuk shisha bleh meningkat kan risiko kanser dan pelbagai penyakit len..tp ade yg kate klu gne arang yg elok xde kesan buruk..cube fikir balik, klu da arang tuh arang gak..
  • Haba yg bersuhu tinggi juge bleh meningkatkan toxin dalam asap shisha yg bleh membawa penyakit..
So utk kebaikan korg berenti la...
klu nak isap pon sket2 sudey...
anyway idop kne chill
...

No comments:

Post a Comment

sape nak berkate kate sile kan